Gelişim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Tuncay Dilci  - Kitap

Gelişim Psikolojisi

1. Baskı, 
Nisan 2014
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
261
Barkod:
9786055729486
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Baskısı tükenmiştir.
Kitabın Açıklaması
Bu kitap eğitim bilimleri kapsamında Gelişim Psikolojisine ilişkin terimler ve öğrenme kuramları kapsamında ele alınan konuları içermektedir. Buna göre kitap olabildiğince akademik içerikten uzak bir şekilde olabildiğince konuların sadeleştirilmesiyle kpss sınavı için temel teşkil edecek konu başlıklarının anlaşılır ve açık bir şekilde sunumuna dönük düzenlenmiştir.
Kitabın içeriğinde gelişimin evreleri ve bu bağlamda bu dönemlere ilişkin konu başlıkları kuramsal yönleriyle ele alınmış sonrasında ise gelişimle ilgili temel kavramlar bileşeninde bilişsel, ahlaki, sosyal gelişme gibi kuramlar ışığında ele alınmıştır. Öğrenmenin verimliğiği kaygısıyla soyut konuların birbirine karıştırılmaması için tekrar ve pekiştirme amaçlı konulara kasıtlı olarak mükerrer şekilde yer verilmiştir. Bu şekilde öğrenmede ayırdediciliğe ve farkındalığa vurgu yapılması amaçlanmıştır. Bu nedenle her hangi bir yanlışlık söz konusu değildir. Farklı şekillerde ele alınan aynı başlıkların öğrencilerimizde kalıcılığı artırmak içinönemli bir olumlu transfer aracı olarak görülmüştürtür. Diğer taraftan her konu içerisinde konuyla ilgili daha önceden çıkmış sorulara yer vilerek kpss de nasıl soru tarzı olarak nasıl ele alındığı, ilgili kavramların nasıl soru içerisine yansıdığına vurgu yapılmıştır. Bununla beraber örnek soru tarzları hem konu içerisinde hemde konu sonlarında kendimizi deneyelim şeklinde öğrenmelerimize ilişkin ara değerlendirme düzey çalışmaları ve dönüt sağlanması amaçlanmıştır.
Bu bağlamda kitabımız bir ders aracı olarak bilimsellikten ziyada öğretmen adayı arkadaşlarımıza KPSS mantığında konuları ele alarak hem mevcut başlıklara ilişkin kuramsal yaklaşımları teorik anlamda daha pratikleştirirken, diğer taraftanda öğrenciyi sıkmadan güncel örneklerle disipline dönük konular işlenmiştir. İşte bu nedenle gerek ders içi anlaşılırlığı maksimize etmesi gerekse sınav mantığıyla düzenlenmesinden dolayı bir bilimsel kitap olmayıp, ders içi notların pratik şekilde derlendiği bilgilerin birleştirldiği ders notu niteliğindedir.