Yiyecek İçecek Endüstrisinde Trendler Doç. Dr. Osman N. Özdoğan  - Kitap

Yiyecek İçecek Endüstrisinde Trendler

1. Baskı, 
Eylül 2014
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
226
Barkod:
9786054940523
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
16,20
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
İnsanoğlunun dünyaya gelmesine neden olan yeme - içme olgusu ve süregelen yaşamsal önemi tarih boyunca bir çok kitaba, bir çok filme ve bir çok hikayeye konu olmuştur ve olmaya devam edecektir. Yiyecek içeceğin takas sisteminden bugün çok daha karmaşık ve özellikli bir endüstriyel hal almasının nedeni ise, insanoğlu için yaşamsal gerekliliğinin yanında damak tadıdır. Damak tadı, yiyecek ve içeceklere verdiğimiz önemi artırırken, farklı denemelerle farklı tadlara ulaşmak insanoğlu için bir amaç olmuş ve tarihten günümüze farklılaşarak bazen de değişmeden birçok tadın tarifinin yazılı ya da nesilden nesile öğretilerek geçmesini sağlamıştır. Özellikle bazı uluslar yiyecek içecek kültürünü geliştirmede daha bir istekli olmuşlar, “Söz uçar yazı kalır” sözünün ne kadar önemli olduğunu tekrar anlamamızı sağlayarak yaptıklarını yazmışlar ve gelecek nesillere detayları ile aktarmışlardır. O halde şunu söyleyebiliriz ki, bugün mutfak sanatları alanında ün yapmış ülkelerin başarısı disiplin ve yaptıklarını gelecek nesillerle yazılı olarak aktarmasından kaynaklanmaktadır. Bu kitap ise, son yüzyılda yiyecek içecek endüstrisinde meydana gelen değişiklikler ve yenilikleri özetleyerek, yiyecek içecek alanında faaliyet gösteren işletmeler, yatırımcılar, çalışanlar ve bu endüstride kariyer sahibi olmak isteyen öğrencilere ulaşmayı amaçlamaktadır.
Yiyecek içecek endüstrisinde basamakların nasıl tırmanıldığını, endüstride söz sahibi işletmelerin bugünlere nasıl geldiklerini, endüstri içerisinde gelişen eğilimleri ve yeniliklerin özetlenerek özellikle Türkiye’de faaliyet gösteren işletme sahiplerini, yöneticileri, aşçıları, servis elemanlarını ve konu ile ilgili olarak lisansüstü ve lisans eğitimi alan öğrencileri hedef alarak hazırladığımız bu çalışma oniki bölümden oluşmaktadır.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Fast Food Akımı
.
Slow Food Akımı
.
Yiyecek İçecek İşletmelerinde Franchising ve Başarı Hikayeleri
.
Yeme Ortamı ve Etkileri
.
Temalı Restoran ve Barlar
.
Dünyanın En İyi Restoranları ve Başarı Hikayeleri
.
Gıda Güvenliği ve Yeni Yaklaşımlar
.
Kent Mutfağı ve Mutfak Kültürü Üzerine Bir Değerlendirme: İzmir Kent Mutfağı
.
Ekolojik Gıda ve Yiyecek İçecek İşletmelerinde Kullanımı
.
Yiyecek Stilistliği ve Fotoğrafçılığı
.
Yenilebilir Çiçekler
.
Moleküler Gastronomi