İşletmelerde Stratejik Yönetim Kavramlar – Stratejiler – Uygulamalar Prof. Dr. Fevzi Okumuş, Prof. Dr. Mustafa Koyuncu, Doç. Dr. Ebru Günlü  - Kitap

İşletmelerde Stratejik Yönetim

Kavramlar – Stratejiler – Uygulamalar

2. Baskı, 
Ocak 2014
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
304
Barkod:
9789750226809
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Baskısı tükenmiştir.
Kitabın Açıklaması
İlk baskının tükenmesi üzerine, gözden geçirilmiş ve güncellenmiş 2. baskısını yapan kitap, ilk baskının ardından kitabı derslerinde kullanan akademisyenlerden ve öğrencilerden gelen istek ve öneriler dikkate alınarak hazırlanmıştır. Ayrıca, kitabı derslerinde kullanacak akademisyenlere özel olarak hazırlanan sunularla, kitabın derslerde kullanımı daha da kolaylaştırılmıştır.
Kitap, her biri stratejik yönetim alanında güncel yazını ve gelişmeleri takip eden ve alanında uzman birey ve bireyler tarafından Yönetim ve Organizasyon disiplinine katkı sağlamak amacı ile hazırlanmıştır. Kitabın en önemli özelliği formal stratejik planlama kadar stratejik düşünmenin önemi tartışılmış ve işletmelerde strateji düşünmenin nasıl geliştirileceği basit ve sade bir dille açıklanmıştır.
Kitapta konular, öğrencilerin anlayabileceği bir dille anlatılmış, konular akademik bir dilden ziyade akıcı bir roman şeklinde ve mümkün olduğunca gerçek uygulamalardan örneklerle kaleme alınmıştır. Her ne kadar lisans seviyesindeki öğrencilere yönelik olarak hazırlanmış olsa da, anlatım dilinin sade ve anlaşılır olması nedeni ile kitap konu ile ilgilenenlere de hitap etmektedir.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Stratejik Yönetime Giriş
.
Stratejik Düşünme ve Strateji Geliştirme
.
Genel Çevre (Dış Çevre) Analizi
.
İşletme Analizi
.
İşletme Düzeyinde Stratejiler
.
Kurumsal (Şirket Düzeyi) Stratejiler
.
Ağ Tabanlı Stratejiler ve Bilgi Düzeyi
.
Stratejilerin Uygulanması ve Değişim Yönetimi
.
Stratejik Yönetim ve Liderlik
.
Stratejik Yönetimin Farklı Ülke Kültürlerinde Uygulanması
.
Stratejik Yönetim ve Sonrası
Kitabın İçindekileri
İkinci Baskıya Önsöz 
7
Önsöz 
11
1. STRATEJİK YÖNETİME GİRİŞ
Dr. Meltem Dil ŞAHİN 
17
2. STRATEJİK DÜŞÜNME VE STRATEJİ GELİŞTİRME
Yrd. Doç. Dr. Ali Şahin ÖRNEK 
39
3. GENEL ÇEVRE (DIŞ ÇEVRE) ANALİZİ
Doç. Dr. Celalettin SERİNKAN, Doç. Dr. Süleyman BARUTÇU 
65
ÖRNEK 1: TEKSTİL SEKTÖRÜNDEKİ REKABETİN PORTER’IN BEŞ GÜÇ ANALİZİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ
Doç. Dr. Süleyman BARUTÇU, Bora ORHUN 
97
ÖRNEK 2: PORTER’IN BEŞ GÜÇ MODELİ İLE MERMER VE TRAVERTEN SEKTÖRLERİ ANALİZİ
Doç. Dr. Süleyman BARUTÇU 
111
ÖRNEK 3: REKABET GURUSU MİCHAEL PORTER, TÜRKİYE’Yİ MASAYA YATIRDI
Meral TAMER 
117
4. İŞLETME ANALİZİ 
119
Doç. Dr. Ufuk DURNA, Prof. Dr. MURAT TÜRK 
119
5. İŞLETME DÜZEYİNDE STRATEJİLER 
143
Doç. Dr. Umut AVCI 
143
6. KURUMSAL (ŞİRKET DÜZEYİ) STRATEJİLER 
171
Yrd. Doç. Dr. Kürşat ÖZDAŞLI 
171
7. AĞ TABANLI STRATEJİLER VE BİLGİ SİSTEMLERİ 
201
Yrd. Doç Dr. Özlem OKTAL 
201
8. STRATEJİLERİN UYGULANMASI VE DEĞİŞİM YÖNETİMİ 
219
Doç. Dr. Ebru GÜNLÜ, Prof. Dr. Fevzi OKUMUŞ 
219
9. STRATEJİK YÖNETİM VE LİDERLİK 
253
Doç. Dr. Ahmet ERKUŞ 
253
10. STRATEJİK YÖNETİMİN FARKLI ÜLKE KÜLTÜRLERİNDE UYGULANMASI
Dr. Burcu DOĞANALP, Yrd. Doç. Ayşe KOCABACAK, Yrd. Doç. Dr. Aydan YÜCELER 
279
SONUÇ: STRATEJİK YÖNETİM VE SONRASI
Prof. Dr. Fevzi OKUMUS, Doç. Dr. Ebru GÜNLÜ, Prof. Dr. Mustafa KOYUNCU 
301