İnternette Haksız Rekabetin Önlenmesi Dr. Güzide Soydemir  - Kitap

İnternette Haksız Rekabetin Önlenmesi

1. Baskı, 
Şubat 2015
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
271
Barkod:
9789750231971
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Kitabın Fiyatı:
375,00
İndirimli (%48):
194,00
Stoktan hemen gönderilir.
Kitabın Açıklaması
Ekonomik piyasayı bozucu haksız nitelikte ticari uygulamaların etkileri göz önüne alınarak, ekonomik piyasanın tüm katılanları lehine bir ortak müktesebat geliştirilmesi ihtiyacı yanında, internet kullanımı ve iletişim teknolojilerinin gelişimi, internet ile hukuk kurallarının uyumunu gerekli kılmaktadır. Buradan hareketle, AB üye ülkelerin ulusal mevzuatında etkisini gösteren kapsamlı düzenleme, 2005/29 sayılı AB Haksız Ticari Uygulamalar Direktifi ile AB’ye üye ülkeler bir uyum süreci içerisine girmiş olup, ad hoc düzenlemeler yapılması suretiyle bu katılıma nüfuz etmektedirler.
İnternet teknolojileri ile tartışmaya açılan haksız rekabetin internette spesifik görünüm şekillerinden, dürüstlük kuralına aykırı reklam ve satış yöntemleri yoluyla haksız rekabet halleri ile internette meydan verilen alan adı ihlalleri, başkasının marka ve ticaret unvanından haksız surette yararlanılması, internette yer verilen içeriğin izinsiz kopyalanması, ticari sırların teknoloji casuslarınca aşırılması, ticari sırların ifşası gibi metodik haksız rekabet halleri, yargılama sefahatinde tanımlandırılmakta güçlük çekilen olgulardandır.
Bu kitabın konusu, 2005/29 sayılı AB Haksız Ticari Uygulamalar Direktifi eksenli olarak 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında getirilen yeni düzenlemelerin ve tüm katılanların menfaatine bozulmamış bir iktisadi rekabet ortamının sağlanması yolunda internette haksız rekabetin önlenmesine yönelik içtihat ve alternatif arayışlarının araştırılmasıdır.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Haksız Rekabete İlişkin Düzenlemeler Kapsamında Dürüstlük Kuralına Aykırı Satış Yöntemleri ve Davranışlar
.
İkinci Bölüm İnternette Yayınlanan İçerik Bakımından Dürüstlük Kuralına Aykırılık
.
Haksız Rekabetten Doğan Hukuki Sorumluluk
Kitabın İçindekileri
Önsöz 
Özet 
Tablo Listesi 
Kısaltmalar 
Giriş 
Birinci Bölüm HAKSIZ REKABETE İLİŞKİN DÜZENLEMELER KAPSAMINDA DÜRÜSTLÜK KURALINA AYKIRI SATIŞ YÖNTEMLERİ VE DAVRANIŞLAR
I. HAKSIZ REKABET KAVRAMI 
II. HAKSIZ REKABETİN TEMEL İLKESİ 
III. DÜRÜSTLÜK KURALINA AYKIRI REKLAMLAR ve DAVRANIŞLAR 
A. Dürüstlük Kuralına Aykırı Reklamlara İlişkin AB Mevzuatı 
1. 2005/29 Sayılı AB Haksız Ticari Uygulamalar Direktifi 
2. 2005/29 Sayılı Direktif İle Haksız Olduğu Kabul Edilen Spesifik Ticari Uygulamalar 
B. Dürüstlük Kuralına Aykırı Reklamlar ve İnternet Reklamları 
1. Haksız Ticari Uygulamalar 
2. Reklam Kurulu’nun Görev ve Yetkisi 
C. İstenmeyen Elektronik İletiler 
1. AB Mevzuatı 
2. ABD Hukuku - DMCA (“Digital Millenium Copyright Act) 
3. İstenmeyen Elektronik İletilerin Türk Hukukundaki Yeri 
D. Dürüstlük Kuralına Aykırı Satış Yöntemleri ve Davranışlar 
1. Genel İtibariyle Yanıltıcı ve Aldatıcı Beyanlar 
2. Tanınmışlıktan Yararlanmak ve Karşılaştırmalı Reklamlar 
3. Meta-Tagging - Anahtar Kelime Seçimi 
4. İnternette Embed Verilmesi Yoluyla Sunum 
5. Dürüstlük Kuralına Aykırı ve Saldırgan Satış Yöntemleri 
IV. DÜRÜSTLÜK KURALINA AYKIRI “YÖNLENDİRME” VE İŞ ÜRÜNLERİNDEN YETKİSİZ YARARLANILMASI 
A. Sözleşmeyi İhlale veya Sona Erdirmeye Yöneltmek Yoluyla Haksız Rekabet 
1. Müşterileri Kurulu Sözleşmelere Aykırı Davranmaya Yöneltmek 
2. İşçiler ve Yardımcı Kişilere Yarar Sağlamak Yoluyla Haksız Rekabet 
B. Başkalarının İş Ürünlerinden Yetkisiz Yararlanma 
C. İş Ürünlerinden Yetkisiz Yararlanma Kapsamında Dürüstlük Kuralını Bozucu Özel Yöntemler 
1. Sanayi Casusluğu 
2. Teknoloji Hırsızlığı (Korsan) 
3. Kıyaslama (Benchmarking) 
İkinci Bölüm İNTERNETTE YAYINLANAN İÇERİK BAKIMINDAN DÜRÜSTLÜK KURALINA AYKIRILIK
I. İNTERNETTE YAYINLANAN İÇERİĞİN TÜRÜ BAKIMINDAN HAKSIZ REKABETİN ÖNLENMESİ 
A. İnternet Sitesi ve Unsurlarının, Yöneldiği Haklar Bakımından Değerlendirilmesi 
B. İnternette Haksız Rekabetin Kişisel Tedbirler İle Önlenmesi Kapsamında Teknik Yöntemler ve Alternatif Arayışlar 
1. Haksız Rekabetin Kişisel Tedbirler İle Önlenmesi Adına Dijital Hak Yönetimi (“DRM”) Sistemi 
2. Teknolojik Koruma Kapsamında Alternatif Arayışlar 
3. Adil Kullanım Doktrini (Fair Use Doktrin) 
II. ALAN ADI İHLALİ YOLUYLA DÜRÜSTLÜK KURALINA AYKIRI DAVRANIŞLAR 
A. Bir Alan Adının Başkasının Marka, Ticaret Unvanı, İşletme Adı Gibi Korunan Bir Hakkını İhlal Etmesi 
B. Alan Adı İşgali ve Alan Adı Ticareti 
C. Tanınmış Markanın Alan Adı Olarak Kullanımı 
D. İnternet Alan Adlarının Tahsisi ve İdari Sistemi 
1. ICANN Tahkim Usulü 
2. Türkiye’de Alan Adlarının Tahsisi ve Yönetimi 
Üçüncü Bölüm HAKSIZ REKABETTEN DOĞAN HUKUKİ SORUMLULUK
I. DAVA YOLLARI VE TALEPLERİN ÇEŞİTLİLİĞİ 
A. Tespit Davası 
B. Haksız Rekabetin Men’i Davası 
C. Haksız Rekabetin Sonucu Olan Maddi Durumun Ortadan Kaldırılması Davası 
D. Tazminat Davası 
1. Maddi Tazminat Davası 
2. Manevi Tazminat Davası 
II. İHTİYATİ TEDBİRLER 
A. TTK’da Düzenlenen İhtiyati Tedbir Halleri 
B. Usul Hukuku Yönünden İhtiyati Tedbirin Şartları 
C. İhtiyati Tedbir Türü Olarak Delillerin Tespiti 
D. Durum ve Şartların Değişmesi Nedeniyle İhtiyati Tedbir Kararlarının Değiştirilmesi ve Kaldırılması 
E. Teminat Göstermek Suretiyle İhtiyati Tedbirin Değiştirilmesi veya Kaldırılmasını Talep Hakkı 
F. Tedbire Muhalefetin Sonuçları 
III. HAKSIZ REKABET DAVASININ TARAFLARI 
A. Davacılar 
1. Rakipler 
2. Müşteriler 
3. Meslek Birlikleri ve Kuruluşlar 
B. Davalılar 
1. Rakipler 
2. Üçüncü Kişiler 
a. Adam Çalıştıranın Sorumluluğu 
b. Haksız Rekabetin İletişim Araçlarıyla İşlenmesi Halinde Sorumluluk 
C. Hükmün Üçüncü Şahıslara Etkisi 
IV. BASIN, YAYIN, İLETİŞİM VE BİLİŞİM KURULUŞLARININ SORUMLULUĞU 
V. ZAMANAŞIMI 
VI. CEZA SORUMLULUĞU 
Sonuç 
Kaynakça 
Kavramlar Dizini 
Yazarın Özgeçmişi