Elektronik Ticarette Aldatıcı Reklamlara Karşı Tüketicinin Korunması Yolları ve Aldatıcı Reklamların Denetimi Müge Nazilli Bilge  - Kitap

Elektronik Ticarette Aldatıcı Reklamlara Karşı Tüketicinin Korunması Yolları ve Aldatıcı Reklamların Denetimi

1. Baskı, 
Ocak 2024
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
196
Barkod:
9786254327100
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
180,00
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
Reklamların ortaya çıkış amacı, temelde ürün veya hizmetlerin tanıtımının yapılarak satışları artırmak ve marka bilinirliğini geliştirmektir. Reklamlar, tüketicinin mal ve hizmetlerle ilgili bilinçlenmesini sağlayan ve rekabetin adil olması amaçlarına hizmet eden araçlardır.
Elektronik ticaretin hayatımızda kapladığı yerin bu denli artmasıyla birlikte, reklamlar sayısız kişi tarafından ve sayısız türde yapılmaya başlanmıştır. Tüketicileri manipüle etmek amacıyla hukuka aykırı biçimde yapılan reklamların sayısı artmış ve aldatıcı reklam kavramının rolü önem kazanmıştır. E-ticaretin yaygınlaşmasıyla birlikte, bu durum, elektronik mecralarda sergilenen reklamlara ilişkin mevzuata hakim olunmaması ve denetimin de yetersiz olması nedeniyle hem tüketicinin hem de rakip firmaların olumsuz yönde etkilenmesine sebebiyet vermektedir. Hukukun temel ilkeleriyle örtüşmeyen aldatıcı reklamlar nedeniyle, menfaati etkilenen herkesi korumak amacıyla, yasal düzenlemeler yapılmakta ve gerekli denetimler gerçekleştirilmektedir.
Bu çalışmada, elektronik ticarette yapılan reklamların hangi yasal çerçevede yapılması gerektiği, aldatıcı reklamlara maruz kalan tüketicinin başvurabileceği yasal yollar ve elektronik reklamların denetiminin nasıl gerçekleştirildiği anlatılmaktadır.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Elektronik Ticaret ve Tüketici Kavramları
.
Aldatıcı Reklam
.
Tüketicinin Korunması Yolları ve Aldatıcı Reklamların Denetimi
Kitapla İlgili Kategoriler
Kitabın İçindekileri
İÇİNDEKİLER 
GİRİŞ 
BİRİNCİ BÖLÜM 
ELEKTRONİK TİCARET ve TÜKETİCİ KAVRAMLARI 
I. ELEKTRONİK TİCARET 
A. Elektronik Ticaretin Tanımı 
B. Elektronik Ticaretin Türleri 
C. Elektronik Ticaret ve Reklam 
II. TÜKETİCİ, TÜKETİCİ İŞLEMİ ve TÜKETİCİNİN KORUNMASI 
A. Tüketici Kavramı 
B. Tüketici İşlemi 
C. Tüketicinin Korunması 
İKİNCİ BÖLÜM 
ALDATICI REKLAM 
I. GENEL OLARAK REKLAM KAVRAMI 
A. Reklamın Tanımı 
B. Reklamın Hukuki Niteliği 
C. Reklamın Unsurları 
D. Reklamda Uyulması Gereken İlkeler 
E. Genel Olarak E–Ticaret Reklamları (E–Reklamlar) 
II. ELEKTRONİK TİCARETTE ALDATICI REKLAM 
A. Genel Olarak Aldatıcı Reklam 
B. Aldatıcı Reklamın Tanımı 
C. Aldatıcı Reklamların Unsurları 
D. Aldatıcı Reklam Olarak Kabul Edilen Reklamlar 
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM 
TÜKETİCİNİN KORUNMASI YOLLARI VE ALDATICI REKLAMLARIN DENETİMİ 
I. GİRİŞ 
II. TÜKETİCİNİN KORUNMASI YOLLARI 
A. Haksız Ticari Uygulama Hükümlerine Göre Korunması 
B. Haksız Rekabet Hükümlerine Göre Korunması 
C. Ayıp Hükümlerine Göre Korunması 
D. Aldatma (Hile) Hükümlerine Göre Korunması 
E. Haksız Fiil Hükümlerine Göre Korunması 
III. ALDATICI REKLAMLARIN DENETİMİ 
A. Reklam Kurulu 
B. Reklam Öz Denetim Kurulu (RÖK) 
C. Tüketici ve Reklam Konseyleri 
SONUÇ