İflasın Ertelenmesinde Borca Batıklık, Rayiç Değer Tespiti ve İyileştirme Projesi Muammer Güngör  - Kitap
İflasın Ertelenmesinde

Borca Batıklık, Rayiç Değer Tespiti ve İyileştirme Projesi

1. Baskı, 
Kasım 2016
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
13x19
Sayfa:
197
Barkod:
9789750239915
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Kitabın Fiyatı:
185,00
İndirimli (%92):
15,00
Stoktan hemen gönderilir.
Kitabın Açıklaması
Ekonomik yaşamda çeşitli nedenlerle şirketlerin krize girmesi sıkça rastlanan, neredeyse kaçınılmaz bir durumdur. Bir şirketin iyi zamanları olduğu gibi, kötü zamanları da olacaktır. Kötü duruma düşen şirketlerin bir kısmı durumlarını düzeltebilirken, bir kısmı hayatlarını sürdüremeyerek yok olmaktadır. İflasın ertelenmesinin iki temel koşulu borca batıklık ve iyileşme ümidinin olmasıdır.
Yaklaşık 30 yıllık iş hayatında çeşitli özel banka ve şirketlerde müfettiş, finans müdürü, genel müdür yardımcısı ve genel müdür olarak görev alan halen perakende sektöründeki bir şirkette genel müdür yardımcısı olarak görevine devam etmekte olan yazar, kitapta esas olarak borca batıklık, rayiç değer tespiti, iyileşme ümidi ve iyileştirme projesi üzerine durmuştur.
Bir taraftan meselenin hukuksal boyutu ortaya konulmaya çalışılmış, diğer yandan işletmecilik ve kriz yönetimi açısından yapılması gerekenlere değinilmiştir. Rayiç değer tespitine ilişkin kriterler, iyileştirme projesinin yasal, yöntem ve içerik açısından özelliklerine yer verilmiş olması, eseri benzerlerinden farklılaştıran yenilikler olarak öne çıkmaktadır.
Kitabın Konu Başlıkları
.
İşletmecilik Açısından Kriz ve İflas
.
İflasın Ertelenmesi Kurumu
.
İflasın Ertelenmesinin Yasal Koşulları
.
Borca Batıklık Bilançosu
.
Rayiç Değer Tespiti
.
İyileşme Ümidi
.
Mahkemeye Sunulması Gereken Bilgi ve Belgeler
.
İflasın Ertelenmesinin Sonuçları
.
İflasın Ertelenmesinin Uzatılması
.
Yasal Açıdan İyileştirme Projesinin Özellikleri
.
Yöntem Açısından İyileştirme Projesinin Özellikleri
.
İçerik Açısından İyileştirme Projesinin Özellikleri
Kitabın İçindekileri
Önsöz 
7
Birinci Bölüm
İFLASIN ERTELENMESİ
1. İFLASIN ERTELENMESİNİN İKTİSADİ BOYUTU 
15
1.1. Kriz ve İflas 
15
1.2. İflasın Ertelenmesinin İktisadi Mantığı 
31
2. DOĞRUDAN İFLAS 
35
2.1. İflas 
35
2.2. Doğrudan İflas 
35
3. İFLASIN ERTELENMESİ VE KOŞULLARI 
37
3.1. İflasın Ertelenmesi Kurumu 
37
3.2. İflasın Ertelenmesinin Koşulları 
41
3.2.1. Borçlunun Sermaye Şirketi veya Kooperatif Olması 
41
3.2.2. Şirketin Borçlarının Aktifinden Fazla Olması (Borca Batıklık) 
42
3.2.2.1. Borca Batıklık Tanımı 
42
3.2.2.2. Rayiç Değerin Hesaplanması ve Rayiç Değer Tespit Kriterleri 
44
3.2.3. Borca Batıklık Bildirimi ve Borca Batıklık Bilançosunun Mahkemeye Verilmesi 
60
3.2.4. İflasın Mahkemeden Talep Edilmesi 
60
3.2.5. Borca Batıklığın Mahkemece Resen Tespit Edilmesi 
60
3.2.6. İflasın Ertelenmesinin Mahkemeden Talep Edilmesi 
61
3.2.7. İyileşme Ümidinin Olması 
61
3.2.8. İyileştirme Projesi Hazırlanması ve Mahkemeye Sunulması 
66
3.2.9. Alacaklıların Durumunun Daha Kötüleşmemesi 
76
3.2.10. Masrafların Peşin Olarak Mahkeme Veznesine Yatırılmış Olması 
80
3.2.11. Olağanüstü Süreden Yararlanılmamış Olması 
80
3.2.12. Şirketin/Kooperatifin Mahkemece İflasın Ertelenmesine Layık Görülmesi 
80
3.3. İflasın Ertelenmesinin Yargı Süreci 
82
4. İFLASIN ERTELENMESİ TALEBİ EKİNDE MAHKEMEYE SUNULMASI GEREKLİ BİLGİ VE BELGELER 
86
4.1. İflas Beyanı 
88
4.2. Yönetim Kurulu Kararı 
88
4.3. Borca Batıklık Bilançosu 
88
4.4. Borca Batıklık Bilançosunun Hazırlanmasına Esas Bilgi ve Belgeler 
89
4.5. Son Üç Yıla İlişkin Bilanço ve Gelir Tabloları 
90
4.6. Detaylı Mizan ve Açıklama 
90
4.7. Bağımsız Denetim Raporları 
91
4.8. Vergi ve SGK Beyannameleri ve Ödeme Makbuzları 
91
4.9. Şirket Hakkında Tanıtıcı Belgeler 
91
4.10. Şirket Organizasyon Şeması 
91
4.11. Borçlar Tablosu 
92
4.12. Alacaklar Tablosu 
93
4.13. Alınmış Teminatlar Tablosu 
93
4.14. Verilmiş Teminatlar Tablosu 
94
4.15. Şirketin ve Hakim Ortakların Verdiği Kefaletler Tablosu 
94
4.16. Şirketin Taraf Olduğu Sözleşmeler Listesi 
94
4.17. Şirketin Taraf Olduğu Davalar Listesi 
95
4.18. Şirket Aleyhine Başlatılmış Yasal Takipler Listesi 
95
4.19. Stok Durum Tablosu 
95
4.20. Başarı ve Ödüller Listesi 
96
4.21. Durum Analiz Raporu 
96
4.21. İyileştirme Projesi 
99
4.21.1. İyileşme Kavramı 
100
4.21.2. Proje Kavramı 
101
4.21.3. İyileştirme Projesine Mahkemenin Müdahale Edememesi 
104
5. İFLASIN ERTELENMESİNİN SONUÇLARI 
105
5.1. Takip Yasağı 
105
5.2. Kayyım Atanması 
110
5.2.1. Kayyım Atanmasının Gerekçesi 
114
5.2.2. Kayyımın Görev ve Yetkileri 
115
5.3. Malvarlığının Muhafazası 
118
5.4. İflasın Ertelenmesinin Uzatılması 
119
5.4.1. Uzatmanın Gerekçesi 
119
5.4.2. Uzatmanın Koşulları 
121
İkinci Bölüm
İYİLEŞTİRME PROJESİ
1. YASAL AÇIDAN İYİLEŞTİRME PROJESİNİN ÖZELLİKLERİ 
125
1.1. Ciddi ve İnandırıcı Olmak Koşulu 
125
1.1.1. Kavramların Tanımı 
125
1.1.2. İyileştirme Projesinin Somut Verilere Dayanması 
127
1.1.3. İyileştirme Projesinde Yer Alan Hususların Belgelendirilmesi 
132
1.1.4. İyileştirme Projesinin Ciddi ve İnandırıcı Olup Olmadığının Bilirkişi Marifetiyle Tespit Edilmesi 
133
1.1.5. Kesin İspatın Aranmaması 
137
1.1.6. Amacın Tasfiye Olmaması 
138
1.1.7. Alacaklıların Durumunun Kötüleşmemesi 
140
1.2. Nesnel ve Gerçek Kaynakları ve Önlemleri Göstermek Koşulu 
141
1.3. Erteleme Süresince Tüm İşletme Giderlerinin ve Çalışma Sermayesinin Nasıl Karşılanacağının Gösterilmesi Koşulu 
148
1.4. Gerekli Bilgi ve Belgeleri İçermek Koşulu 
149
2. YÖNTEM AÇISINDAN İYİLEŞTİRME PROJESİNİN ÖZELLİKLERİ 
150
2.1. İyileştirme Projesinin Yazılı olması 
150
2.2. Düzgün bir Türkçe İle Yazılması 
150
2.3. İyileştirme Projesinin Siyasi Mesajlar İçermemesi 
152
2.4. Rakiplerin Suçlanmaması 
152
2.5. İyileştirme Projesinin Kanunlara ve Ahlaka Uygun Olması 
153
2.6. Sunumun Nitelikli ve Etkili Olması 
153
2.7. Bilime, Tekniğe ve İşin Doğasına Uygun Olması 
153
2.8. İyileştirme Projesinin Dinamik ve Değişime Açık Olması 
154
2.9. Şarta Bağlı Olmaması 
155
2.10. Açık veya Örtülü Bir Tasfiye Algısı Yaratmaması 
155
2.11. İyileştirme Tedbirlerinin Şirketin İçinde Bulunduğu Krizin Ağırlığıyla Uyumlu Olması 
156
2.12. Sistematik Bir Bütünlüğü Olması 
156
2.13. İyileştirme Projesinin Belgelendirilmesi 
158
2.14. Verilerin Güvenilir Kaynaklardan Sağlanması 
158
2.15. Ayrıntılara Boğulmaması 
158
2.16. İflasın Ertelenmesinin Uzatılmasına Olanak Vermesi 
159
2.17. Tedbirlerin Uygulanmasının Erteleme Süresi İçinde Olması 
160
2.18. İyileştirme Projesinin Sadece Borca Batıklıktan Kurtulmaya Yönelik Olmaması 
160
2.19. Uzmanlık Gerektiren Tedbirler İçin Uzman Görüşünün Bulunması 
161
2.20. İyileştirme Projesinin Şirketin Kendi Dinamikleriyle Gerçekleştirebileceği Tedbirlerden Oluşması 
162
2.21. Tedbirlerin Radikal Olması 
163
2.22. Şirketin Hukuki ve İktisadi Bütünlüğünün Korunması 
163
2.23. Projedeki Tedbirlerin Bizzat Borca Batık Şirkete Yönelik Olması 
163
2.24. İyileştirme Tedbirlerinin Ekonomik Olması 
164
3. İÇERİK AÇISINDAN İYİLEŞTİRME PROJESİNİN ÖZELLİKLERİ 
164
3.1. Sermayeye İlişkin İyileştirme Tedbirleri 
165
3.1.1. Sermayenin Mevcut Hissedarlarca Nakden Artırılması 
166
3.1.2. Sermayenin Ayni Sermaye Olarak Artırılması 
167
3.1.3. Sermayenin Yeni Ortak Alınarak Nakden Artırılması 
167
3.1.4. İyileştirme Tedbiri Sayılamayacak Sermaye Hareketleri 
168
3.1.4.1. Sermayenin El Değiştirmesi 
168
3.1.4.2. Ortak Alacaklarının Sermayeye Eklenmesi 
168
3.1.4.3. Şarta Bağlı Sermaye Artışı 
170
3.1.4.4. Ödenmemiş Sermaye Borcu 
170
3.1.4.5. Sermayenin Ortaklardan Borç Alınarak Sağlanması 
171
3.1.4.6. Şirketin Bölünmesi 
171
3.1.4.7. Sermayenin Azaltılması 
172
3.2. Borç Yönetimine İlişkin İyileştirme Tedbirleri 
173
3.2.1. Ortaklara Olan Borçlar 
173
3.2.2. Çalışanlara Olan Borçlar 
173
3.2.3. Devlet Kurumlarına Olan Borçlar 
174
3.2.4. Alıcılara (Müşterilere) Olan Borçlar 
174
3.2.5. Finans Kurumlarına Olan Borçlar 
174
3.2.5.1. Finans Kurumlarıyla Borç Yönetimini Etkileyen Faktörler 
174
3.2.5.1.1. Finans Kurumlarının Statüleri 
175
3.2.5.1.2. Alacakların Teminatlı Olması 
175
3.2.5.1.3. Finansal İlişkinin Kalitesi 
175
3.2.5.1.4. Genel Ekonomik Ortam 
175
3.2.5.1.5. Finansal Borçların Büyüklüğü 
176
3.2.5.2. Finans Kurumlarıyla Borç Yapılandırma Kriterleri 
176
3.2.5.2.1. Yapılandırmaya Nakit Akış Tablosunun Esas Alınması 
177
3.2.5.2.2. Yapılandırmanın Bütüncül Olması 
178
3.2.5.2.3. İlişkilerin Devamlılığı 
178
3.2.5.2.4. Borç Yapılandırmasının Bir Tasfiye Niteliği Taşımaması 
179
3.2.5.2.5. Borç Yapılandırmasının Mevcut Duruma Göre İyileşme Sağlaması 
179
3.2.5.2.6. Yapılandırma Takviminin İyileştirme Takvimine Uygun Olması 
180
3.2.6. Satıcılara Olan Borçlar 
180
3.3. Gelirlerin ve Giderlerin Yönetimine İlişkin İyileştirme Tedbirleri 
184
3.3.1. Giderlerin Azaltılması 
184
3.3.1.1. Personel Giderlerinin Azaltılması 
184
3.3.1.2. Üretim Maliyetlerinin Azaltılması 
185
3.3.1.3. Diğer Giderlerin Azaltılması 
186
3.3.2. Gelirlerin Artırılması 
186
3.3.2.1. Ürün Portföyünün Sadeleştirilmesi 
186
3.3.2.2. Satış ve Dağıtım Kanallarının Etkinleştirilmesi 
187
3.3.2.3. Rekabetçi Fiyat Politikası 
187
3.3.2.4. Alacakların Tahsilinin Hızlandırılması 
187
Kaynakça 
189
Kavramlar Dizini 
193